Jef Wilmots wordt nieuwe voorzitter van Jong Voka West-Vlaanderen

Kortrijk, 17 mei 2023 – Afgelopen maandag werd Jef Wilmots verkozen tot nieuwe voorzitter van Jong Voka West-Vlaanderen, het netwerk van meer dan 2.800 jonge ondernemers en high potentials. De nieuwe voorzitter, bestuurder van Claerhout Aluminium nv, volgt Bénédicte Soenen, derde generatie in het familiebedrijf Soenen Golfkarton nv, op.

Dat Jef Wilmots gedreven is, is zacht uitgedrukt. Zo'n 8 jaar geleden nam hij het Harelbeekse Claerhout Aluminium over. Het bedrijf zette sindsdien zijn eerste stappen in het buitenland, breidde zijn gamma producten uit en won een prijs voor zijn innovatieve ontwikkeling Roofing Clips (een in eigen huis ontwikkeld circulair dakrandsysteem voor bitumineuze daken, nvdr.).

Nieuwe voorzitter Jong Voka West-Vlaanderen

Maandag 15 mei werd Wilmots benoemd tot nieuwe voorzitter van Jong Voka West-Vlaanderen, waar hij al lid was van de stuurgroep. "Binnen Jong Voka leren we elkaar op een laagdrempelige manier kennen en komen we in contact met anderen die met dezelfde problemen worstelen en geworsteld hebben”, getuigt Jef Wilmots nu hij aan zijn voorzitterschap begint. "Jong Voka zelf helpt de groep om deuren te openen en fungeert als een springplank."

Met een gedreven West-Vlaamse mentaliteit weet hij te vertellen dat hij mooie plannen heeft binnen zijn nieuwe rol. “Samen verder bouwen aan het jonge en bloeiende ondernemerschap in West-Vlaanderen, is een belangrijk onderdeel van mijn ambitie binnen Jong Voka", vertelt de kersverse voorzitter. "We willen talent de tools en de kanalen geven om vol vertrouwen aan de slag te gaan in een steeds sneller veranderend ondernemerslandschap." Enthousiast besluit Wilmots dat hij er alvast veel goesting in heeft om samen verder te bouwen op het prachtige Jong Voka-fundament dat reeds bestaat.

Bénédicte Soenen geeft fakkel door

Met de verkiezing van Jef Wilmots zet Bénédicte Soenen een punt achter haar voorzitterschap. “Ik heb heel veel geleerd. Het was altijd leuk en boeiend om een groep enthousiastelingen – want dat is Jong Voka wel – te inspireren en samen te brengen rond ondernemerschap", blikt Soenen terug. "De contacten die je legt binnen én buiten Jong Voka zijn een echte meerwaarde.”

Toonbeeld van high potentials

Bert Mons, gedelegeerd bestuurder van Voka West-Vlaanderen, is blij met de benoeming van Jef Wilmots tot voorzitter van Jong Voka West-Vlaanderen. “Jef Wilmots is het toonbeeld van de high potentials die we willen verenigen en een boegbeeld voor Jong Voka, de katalysator voor jong ondernemerschap”, aldus Bert Mons.