Hans Boels wordt voorzitter Voka Zuid-West-Vlaanderen

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen krijgt op de Algemene Vergadering van 11 juni een nieuwe voorzitter. Philippe De Veyt neemt er na acht jaar de fakkel over van Lieven Danneels. Philippe De Veyt was de voorbije jaren reeds regiovoorzitter van Voka in Zuid-West-Vlaanderen en dus ging men op zoek naar een geknipte opvolger als ondervoorzitter en regiovoorzitter voor Zuid-West-Vlaanderen.

Die opvolger werd gevonden in de persoon van Hans Boels. Hans staat samen met zijn broer Filip aan het hoofd van de Waregemse bedrijvengroep Lybover. Tijdens de Lokale Raad Zuid-West-Vlaanderen op 28 mei werd hij voorgedragen als nieuwe regiovoorzitter. Op de Algemene Vergadering van 11 juni zal de benoeming van Hans Boels officieel bekrachtigd worden.

Hans Boels studeerde af als Burgerlijk Ingenieur aan de KuLeuven, specialiteit Productietechnieken binnen het departement Werktuigkunde. Na een doorgedreven technische opleiding bij de firma Keller Lufttechnik in het Duitse Kirchheim-unter-Teck startte hij in het toen 3-koppige familiale Keller Benelux. Na meer dan 25 jaar groei en strategische keuzes is deze KMO uitgegroeid tot een familiale bedrijvengroep onder de holding Lybover bv.

Lybover is een familiale groep die zich onderscheidt door de combinatie van technologische uitmuntendheid en deskundig project management. De groep staat internationaal bekend om zijn kennis en ervaring op het gebied van ontstoffing, recycling, bulk handling, brandbeveiliging, productie van stalen en roestvrijstalen componenten en industriƫle montages. Bij Lybover werken 200 mensen.

Hans Boels is reeds lang actief binnen het Voka-netwerk, onder andere als bestuurder sinds eind 2006. Hij maakt ook al jaren deel uit van de Lokale Raad en is daarmee de geknipte persoon om de regionale dossiers verder uit te dragen en de belangen van zowat 1000 leden uit de regio van Zuid-West-Vlaanderen te verdedigen.