Kick-off Voka Ladies: Voka West-Vlaanderen brengt ode aan vrouwelijk ondernemerschap

Half maart pakte Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen uit met de vernieuwde community “Voka Ladies” tijdens een kick-off event in Di Coylde in Beernem. Een panelgesprek rond vrouwelijk ondernemerschap met Conny Vandendriessche, Julie Lietaer en Veerle Lozie wist 70 deelneemsters te boeien. Als professioneel netwerk met focus op ondernemerschap, brengt Voka Ladies vrouwelijke ondernemers en kaderleden samen met als doel te adviseren, te inspireren en verbinding te creëren. Voka West-Vlaanderen organiseert met Voka Ladies vier events per jaar en wil zo vrouwelijk ondernemerschap promoten en ondersteunen.

Heldinnen in de kijker

In het verlengde van de Internationale Vrouwendag werd het kick-off event opgebouwd rond het thema 'Heldinnen'. Wie is uw heldin? Die vraag werd ook gesteld aan de toponderneemsters tijdens het panelgesprek. De panelleden werden verder aan de tand gevoeld over thema’s zoals innovatie, internationalisering, levenslang leren en falen.

“Ik heb twee grote passies. Enerzijds ben ik onderneemster in Human Resources en anderzijds wil ik vrouwen ondersteunen in ondernemerschap. Het spreekt dan ook voor zich dat ik met plezier deelneem aan het paneldebat van deze vernieuwde Voka Ladies community. Ik geloof zeker in de meerwaarde van deze avond waarbij de kruisbestuiving en het creëren van verbinding primeren”, aldus Conny Vandendriessche, Founder en Managing Director van House of HR, Stella P en We Are Jane.

“We zijn nog niet in balans. Zo lang we niet vinden dat er op andere evenementen of verkiezingen genoeg vrouwen zijn, moeten we communities zoals Voka Ladies blijven organiseren”, aldus Veerle Lozie, VP Operations and IT. Julie Lietaer, Strategy Manager bij European Spinning Group, gelooft dan weer in groeien door inspiratie op te doen. “Het is belangrijk om te netwerken en om aan zelfontplooiing te doen. Avonden zoals deze dragen absoluut bij tot de persoonlijke ontwikkeling.”

Programma op maat inspireert vrouwelijke ondernemers

Na dit kick-off event trekt Voka Ladies op 16 en 17 april naar Parijs om er niemand minder dan Michelle Obama live aan het werk te zien. Ze stelt er haar boek ‘Becoming’ voor en brengt haar verhaal, van studente Princeton University tot populaire First Lady. Later dit jaar krijgen de deelneemsters van deze community ook nog de kans om geïnspireerd te worden door Veerle Helsen, architectuurjournaliste en auteur van het boek ‘Surf & Stay’, en Heidi Rakels, ICT Women of the Year.