Persuitnodiging: Wie vertegenwoordigt België op het WK Ondernemen?

Kom het te weten op 28 september tijdens de nationale finale

De kandidaten voor de nationale finale van de Entrepreneurship World Cup, hét WK Ondernemen, zijn bekend. Drie weken lang lieten 27 jonge ondernemers tijdens de halve finales het beste van zichzelf en hun onderneming zien in sterke pitches. Tijdens de nationale finale op 28 september in Oostende dingen de negen finalisten naar de titel van 'Beste Belgische Pitcher' en naar een plek in de internationale eindronde in Saoedi-Arabië.

Beste journalist,

Graag nodigen we u uit voor de nationale finale van de Entrepreneurship World Cup op woensdag 28 september om 17.30 uur in het Upstairs Hotel in Oostende. Tijdens de finale zullen negen Belgische jonge ondernemers het beste van zichzelf en hun onderneming laten zien aan de hand van sterke pitches. Zij maken kans op de titel van 'Beste Belgische Pitcher' én op een plek in de internationale finale in Riyadh, Saoedi-Arabië.

Voka West-Vlaanderen gastheer nationale selectie

Dit jaar trekt Voka voor de derde keer de nationale selectie van de Entrepreneurship World Cup. Deze internationale pitchwedstrijd staat open voor (pre)starters en scale-up'ers en verwelkomt deelnemers uit meer dan 200 landen.

Voka West-Vlaanderen is dit jaar gastheer van de Belgische selectie. In ons land werden 27 jonge ondernemingen geselecteerd, die hun beste pitching skills bovenhaalden tijdens de drie halve finales in september. Die halve finales symboliseren de drie 'stages' (i.e. categorie) waarin de geselecteerde ondernemingen zich bevinden: Idea Stage (ideeënfase), Early Stage (startersfase) en Growth Stage (groeifase). Tijdens elke halve finale gingen negen pitchers de strijd met elkaar aan: per halve finale besliste een deskundige jury welke drie kandidaten de beste pitches brachten.

9 starters maken kans op titel 'Wereldkampioen Ondernemen'

De negen finalisten nemen het tegen elkaar op tijdens de nationale finale op 28 september. Zij maken kans om ons land te vertegenwoordigen in de internationale finale in Saoedi-Arabië én om 'Wereldkampioen Ondernemen' te worden.

Konden zich plaatsen voor de nationale finale:

• Halve finale Idea Stage (7 september, Hangar K): Hay Health – Nepture – Tillup.be
  • Halve finale Early Stage (14 september, Voka Brussel): Foodm – Sealution – Make it Mine
  • Halve finale Growth Stage (21 september, Brugge.Inc): JUUNOO – CoMoveIt – Metamaze

Per categorie zal een professionele jury een winnaar aanduiden. De jury bestaat uit: An Meers (SOWALFIN), Nadine De Weirdt (VLAIO), Bruno Delepierre (Happonomy), Conny Vandendriessche (House of HR), Matias Madou (Secure Code Warrior) en Jens De Vos (Voka - Vlaams netwerk van ondernemingen). De drie Belgische kampioenen gaan door naar de internationale finale.

Woensdag 28 september

17.30 uur: Ontvangst
​18.15 uur: Start pitches
​20.45 uur: Beraadslaging jury
​21.30 uur: Bekendmaking winnaars

Upstairs Hotel
​Hertstraat 15
​8400 Oostende

Graag uw aanwezigheid bevestigen vóór dinsdag 27 september 16 uur.

Margot Dhondt Marketing & communicatie