Philippe De Veyt voorgedragen als nieuwe voorzitter Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen

Het bestuurscomité van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen heeft gisteren 12 mei 2020 Philippe De Veyt als nieuwe voorzitter van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen aan de leden van de raad van bestuur voorgedragen.

Tijdens de vergadering van het bestuurscomité op 21 april 2020 werd conform de statuten en na overleg met alle regiovoorzitters Philippe De Veyt aangeduid en voorgesteld als de opvolger van Lieven Danneels, die na 8 jaar de fakkel doorgeeft.

Philippe De Veyt (59 jaar) studeerde algemene geneeskunde aan de KU Leuven, gevolgd door een economische opleiding (KU Leuven) en een MBA aan de Vlerick Business School. Hij is gedelegeerd bestuurder van Lecot nv (www.lecot.be) in Heule. Lecot is, als familiebedrijf, actief in de distributie van hang- en sluitwerk en gereedschappen voor de bouw en realiseert een omzet van 190 miljoen euro met ongeveer 600 medewerkers (eind 2019). Het distributienetwerk dat werd uitgebouwd startte vanuit een single point in Heule tot en met 62 filialen over heel België in 2019. Lecot is actief in Nederland met een verkoopkantoor in Eindhoven.

Philippe de Veyt is daarnaast ook gedelegeerd bestuurder bij Lisalim nv, Sécurité Pierre Clabots nv en Acalin. Hij is lid van de raad van bestuur van het Woon- en Zorgcentrum H. Hart in Oudenaarde. Hij is ook lid van de raad van bestuur van Kortrijk-In en medeoprichter van het Postgraduaat Smart Logistics - KU Leuven Campus Kulak Kortrijk. Philippe De Veyt is regiovoorzitter Voka Zuid-West-Vlaanderen, lid van het bestuurscomité van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen en lid van de raad van bestuur van Voka vzw.

Het bestuurscomité heeft unaniem deze kandidatuur aanvaard en voorgelegd aan de raad van bestuur in zijn zitting van 12 mei jl. Ook de leden van de raad van bestuur schaarden zich unaniem achter de kandidatuur van Philippe De Veyt. De effectieve overdracht van het voorzitterschap zal plaatsvinden tijdens de algemene vergadering op 11 juni.

De raad van bestuur van Voka West-Vlaanderen wenst zijn uittredend voorzitter, Lieven Danneels, van harte te bedanken voor de vele jaren als voorzitter en zijn groot engagement naar de kamer toe.