Voka West-Vlaanderen: “Een vergunningenstop lijkt met dit akkoord afgewend”

Voka West-Vlaanderen is opgelucht met stikstofakkoord

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen reageert bijzonder opgelucht op het stikstofakkoord dat in de schoot van de Vlaamse regering is bereikt. De definitieve programmatorische aanpak stikstof biedt rechtszekerheid voor West-Vlaamse bedrijven en legt de basis om een vergunningenstop af te wenden. Het akkoord voorziet in een evenwicht tussen de belangen van de industrie, de natuur en de landbouw. Voka West-Vlaanderen hoopt dat verder onderzoek naar de mogelijke versoepelingen voor de landbouw, de sector meer investeringszekerheid kan bieden.

“We drongen er vanuit Voka West-Vlaanderen in de laatste maanden herhaaldelijk op aan om snel een definitieve oplossing uit te werken voor het stikstofprobleem. We zijn blij met het bereikte akkoord. We rekenen er nu op dat ook de volgende stappen om dit akkoord uit te voeren snel worden genomen in de Vlaamse regering en in het Vlaams parlement. Toekomstige infrastructuurwerken en projecten van onze bedrijven in West-Vlaanderen hebben namelijk rechtszekerheid nodig binnen onze West-Vlaamse economie”, zegt Bert Mons, gedelegeerd bestuurder van Voka West-Vlaanderen.