Voka West-Vlaanderen en Titeca laten voortaan samen ondernemingen groeien

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen en Titeca pro accountants & experts zitten duidelijk op dezelfde golflengte: ze ondersteunen allebei ondernemingen in hun groei, ongeacht de levensfase waarin die zich bevinden. Een strategisch partnerschap lag dan ook voor de hand. Voortaan organiseren Voka West-Vlaanderen en Titeca samen infosessies, nodigen ze keynotesprekers uit of zorgen ze voor gerichte opleidingen. Een win-win voor beide partners, maar vooral voor de ondernemingen: zij kunnen vanaf nu op nog meer expertise rekenen.

Ondernemerschap helpt de hele maatschappij vooruit, daarvan is Voka West-Vlaanderen overtuigd. Voka wil dan ook voor een optimaal kader zorgen, zodat het ondernemerschap in West-Vlaanderen kan groeien en bloeien. Of het nu om een startende onderneming of om een groeibedrijf gaat, of om het voorbereiden van een overname of opvolging: Voka West-Vlaanderen helpt ondernemingen om een groeipad op maat uit te stippelen.

Om dat te kunnen doen, omringt Voka West-Vlaanderen zich met een select aantal strategische partners. Partners die bedreven zijn in business en innovatie, maar die vooral, net als Voka, gedreven zijn door de ambitie om ondernemerschap te ondersteunen en te stimuleren. “De expertise van onze partners is uiteraard cruciaal, maar we moeten elkaar ook op het vlak van visie en aanpak vinden. Pas dan krijg je een partnerschap dat voor onze leden een echte meerwaarde oplevert”, geeft Bert Mons, gedelegeerd bestuurder van Voka West-Vlaanderen, mee.

De klik met Titeca is er alvast. Net als Voka West-Vlaanderen zet Titeca sterk in op een persoonlijke begeleiding van ondernemers. Met hun twee pijlers, ‘pro accountant’ en ‘pro expert’, kunnen ze net als Voka met hun ondernemingen meegroeien en hen ondersteunen in elke levensfase, van start tot overname. Sinds de oprichting in 1987 in Roeselare heeft Titeca zelf trouwens een succesverhaal geschreven van interne groei, nieuwe samenwerkingen en overnames. Zo is Titeca vandaag uitgegroeid tot een fullservice, vooruitstrevend boekhoudkantoor met 11 vestigingen en 290 medewerkers verspreid over West- en Oost-Vlaanderen en Henegouwen.

“De medewerkers van Titeca staan onze ondernemers bij in elke toekomstbepalende beslissing, door te informeren, te inspireren en te adviseren. Die aanpak zien we ook terug bij Voka West-Vlaanderen”, concludeert Fabian Missinne, CEO van Titeca. “Met dit partnerschap zetten beide organisaties hun compatibele expertise ten dienste van de West-Vlaamse ondernemers en ondernemingen. En daar zijn we trots op.”

Dankzij dit nieuwe partnerschap kan Voka West-Vlaanderen haar leden verdiepende kennis aanbieden in het financiële en strategische aspect van ondernemen. Beide partners houden ook vinger aan de pols van nieuwe trends en inzichten die ondernemingen in hun groeiverhaal kunnen voortstuwen. Ze delen deze graag met ondernemingen via inspirerende seminaries en netwerksessies. Een win-win-win dus: voor beide partners, maar vooral voor het ondernemerschap in West-Vlaanderen.

Fabian Missinne CEO, Titeca pro accountants & experts