Voka West-Vlaanderen gaat op ‘crème de la crème’ campus tour

Maandag start de JUMP campus tour van Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen waarbij ondernemende studenten letterlijk kunnen proeven van het ondernemerschap. Van 30 september tot en met 4 oktober worden in samenwerking met de West-Vlaamse kennisinstellingen 5 campussen bezocht. Meer dan 13.000 studenten worden op die manier gesensibiliseerd rond ondernemerschap.

Tijdens de JUMP campus tour kunnen de ‘crèmes van studenten’ kennis maken met het JUMP #fromstudent2business-programma voor het academiejaar 2019 – 2020, een activiteitenkalender vol inspiratiesessies en workshops voor de ondernemende student. Voka West-Vlaanderen bezoekt verschillende West-Vlaamse campussen en wil er met gratis ijsjes op een ludieke manier het ijs breken rond ondernemerschap.

De touragenda ziet er als volgt uit:

30 september 1 oktober 2 oktober 3 oktober 4oktober
Vives Brugge Howest Brugge Vives Kortrijk Howest Kortrijk KU Leuven Campus Brugge

Nog nooit zoveel starters in West-Vlaanderen

Wat het aandeel starters betreft, is West-Vlaanderen goed bezig. “Van alle ondernemingen die de jongste vijf jaar in West-Vlaanderen zijn opgestart, bestaat nog 68,50 %. De West-Vlaamse provincie is daarmee de beste leerling van de klas in Vlaanderen. In 2018 steeg het aantal starters in West-Vlaanderen met 10,38% in vergelijking met het jaar voordien. West-Vlaanderen doet het daarmee beter dan het nationale gemiddelde.”, aldus Bert Mons, algemeen directeur van Voka West-Vlaanderen.

Samenwerking is essentieel

“Er wordt dan ook stevig aan de kar getrokken in West-Vlaanderen om start-ups alle kansen te geven” beaamt Bert Mons. “Samen met provincie West-Vlaanderen, POM West-Vlaanderen en onze JUMP partners Ardo, Barco, Daikin en Konvert scharen we ons achter dit doel. Daarnaast zetten ook de onderwijsinstellingen Howest, Kulak, UGent en VIVES in op ondernemerschap. Samen leggen we alvast een goede basis.” Klaar voor veel wIJSheid?

Meer informatie: www.voka.be/jump