Voka West-Vlaanderen verheugd met opstart herinrichting N8 (Veurne)

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen is opgetogen met het nieuws dat de herinrichting van de Ieperse Steenweg (N8) in Veurne eindelijk van start kan gaan in februari 2022. “De N8 is al vele jaren een heikel mobiliteitspunt in onze regio die onze ondernemingen afremt in hun groei. Wij hopen dat de start van de herinrichting tevens het startschot is van een breder mobiliteitsplan voor de regio”, aldus Bert Mons, gedelegeerd bestuurder van Voka West-Vlaanderen.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters laat weten dat de voorbereidende werken op de Ieperse Steenweg starten op 1 februari 2022. De weg wordt over een afstand van 4,5 kilometer veiliger en praktischer ingericht. Langs de hoofdweg – tussen de E40 in Veurne en Alveringem - komen er ventwegen. Die ventwegen worden voorbehouden voor het lokaal verkeer en fietsers zodat er een vlottere doorstroming is op de hoofdweg.

“Met een vlottere doorstroming en een grotere verkeersveiligheid worden twee belangrijke problemen aangepakt”, aldus nog Bert Mons. “De herinrichting van de N8 mag echter geen eindpunt zijn. De Westhoek heeft nood aan een ruimer mobiliteitsplan voor de regio. Enkel zo kan de verdere economische ontwikkeling van de Westhoek gevrijwaard worden.”

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen kijkt dan ook uit naar de resultaten van de studie in het kader van het ‘Complex Project Verbinding Ieper-Veurne’ die begin december bekend gemaakt zullen worden.